Mailtjes aan bedrijven van bloggers.

mambo beach curacao

Iedereen die al een tijdje blogt heeft vast en zeker al eens te maken gehad met rare mailtjes van bedrijven. Sommige zijn ronduit onbeschoft – zoals een geweldig aanbod om een artikel te schrijven voor een bedrijf in ruil voor een linkje op hun site. HALLO, IK WERK NIET GRATIS! – andere zijn weer erg grappig – ‘beste mamablogger…’ euhhh heb je überhaupt verder dan mijn contact pagina gekeken? –

Voor nog meer hilarische voorbeelden kun je een kijkje nemen op de blog van Karen of Femke. Zij hebben een aantal voorbeeldjes op een rij gezet. Zeker de moeite waard eens te lezen.

Dus daar wil ik het nu ook niet over hebben. Ik wil jullie de andere kant laten zien. Niet alleen bedrijven kunnen er wat van. Bloggers en instagrammers zijn ook heel goed in leuke, grappige tot onbeschofte aanvragen naar bedrijven te sturen.

Zoals veel van jullie al wel weten heb ik mijn eigen bikini label. En vanaf de eerste week kwamen de aanvragen al binnen. Op het begin zag ik het als complimentjes. Na een tijdje begon ik het vooral irritant te vinden. Vooral toen ik actief was op instagram kwamen ze dagelijks binnen. Allemaal jonge meiden die mijn bikini’s helemaal geweldig vonden en er graag 1tje wilden. Gratis, dat wel.

blogger mailtjes aan bedrijven

Een paar voorbeeldjes van aparte aanvragen die ik dan zoal krijg.

Hey babe! I love your bikinis they are gorgeous <3 I’d love to model and promote your business for you if you’d be interested! Xo. Sorry babe, I’m not interested. Xo

Hi love. Are you looking for a girl to promote your bikinis? I’d love to get one of your bikinis and promote it on my Instagram and social media. Would you be interested? Hi love? Tikje overdreven niet?

Vooral de meiden uit Amerika hebben nogal een aparte manier van aanspreken. Babe? Love? Naja, t is in ieder geval weer eens wat anders…

Een aanvraagje van een fotograaf om mijn bikini’s te fotograferen. “would love to shoot your bikinis in Hawaii. Please let me know if you have an interest?” Betaal je mijn ticket dan? Hawaii is namelijk niet om de hoek..

Dan nog de dame van de dansgroep. “basically i run a dancegroup and we love promoting clothing lines.” Oké, en wat moet je met mijn bikini’s? ga je er in dansen? I don’t get it.

En al die aanvragen van meisjes die zeggen dat ze mijn merk bekend kunnen maken. hoe dan? Je heb zo’n 1000 instagram volgers. Verder geen blog of verdere social media. Hoe ga je mijn merk bekend maken? vertel me je geheim.

Dan heb je nog de meiden die hun volgers overduidelijk gekocht hebben. 10k volgers, maar vrijwel geen likes en reacties.. ziet er niet heel betrouwbaar uit meid. Volgende keer ook wat likes en reacties er bij bestellen.

Of de meiden die zeggen dat ze een goedlopende blog hebben. kijk je op bloglovin, hebben ze 8 volgers. Tja.

Zo zie je maar weer, t zijn niet alleen de bedrijven die rare mailtjes sturen. Bloggers en instagrammers kunnen er ook wat van.

*ik krijg ook wel serieuze en normale mailtjes met wel goede ideeën voor samenwerkingen hoor, maar ik werk momenteel niet samen met bloggers. Misschien volgend jaar.

Een vraagje aan de gene die ook een blog hebben. Sturen jullie zelf mailtjes naar bedrijven voor samenwerkingen? En wat voor een reacties krijg je dan zoal terug?

97 reacties

  1. Heel soms benader ik een bedrijf, maar meestal is het gelukkig niet nodig en mailen ze mij wel. Dat heb ik toch liever.

  2. Haha, heerlijk he, die mailtjes! Ik schreef twee maanden geleden een blog over clichés die ‘wij bloggers’ niet meer willen horen en daar kunnen deze verzoeken aan jou prima tussen! Ik vind de aanvragen die mijn mailbox soms overspoelen al vermoeiend dus ik moet maar geen webshop beginnen zo te lezen :’) Overigens benader ik bijna nooit zelf bedrijven voor een samenwerking, kan ik eigenlijk best vaker doen.

  3. Wat leuk om te lezen! Het is echt vreemd hoe sommigen zo een berichtjes durven sturen! Haha 🙂

  4. zegt:

    Leuk artikel om te lezen! Ik krijg soms ook van die hele rare mailtjes!

    1. Diana zegt:

      dankjewel! ja sommige kunnen echt rare mailtjes sturen hè!

  5. zegt:

    Heey diana,

    Ik werk zelf niet echt met bedrijven en bloggers samen, ik krijg dus ook niet zoveel rare mailtjes binnen.
    Wel neem ik soms interviews af. Vooral van andere bloggers, maar ook van schrijvers. Deze reageren over het algemeen best positief. Af en toe krijg ik wel gekke gezichten: wie ben ik dan wel niet als blogger??? Maar meestal heb ik wel een fijn gesprek; is het niet ‘real life’, dan is het wel via de mail of skype 🙂

    Liefs,
    Marit

    1. Diana zegt:

      hoi marit, als je niet samenwerkt zal je niet zoveel van die vage mailtjes krijgen nee haha. en fijn dat de reacties op de interviews leuk zijn. dat maakt het toch wat leuker om te doen toch?

  6. Hi Diana!

    Dit is de eerste keer dat ik je blog (en bikinilijn) zie. Je bent met leuke dingen bezig!
    Ik snap je punt, bovenstaande berichtjes zijn zeer onprofessioneel. Echter zou ik niet het belang van bloggers en social media onderschatten. Delen op Instagram, Facebook en blogs leidt tot meer bekendheid en uiteindelijk meer verkopen. Het is op het moment zelfs de beste (en goedkoopste!) manier voor bedrijven om producten of diensten te promoten. Daarbij natuurlijk wel altijd het kaf van het koren scheiden. Ik heb het geluk gehad al een aantal leuke samenwerkingen te mogen doen voor mijn blog, ondanks dat mijn bereik nog niet heel erg groot is.Kwantiteit zegt niet alles, kwaliteit van de volgers is ook heel belangrijk. Zo schreef ik bijvoorbeeld over de Lady-Comp (natuurlijke anticonceptie) en dat artikel is heel veel gedeeld en zo heb ik toch heel veel verkopen opgeleverd, puur omdat ik de juiste doelgroepen aanspreek. Dat levert een win-win situatie op! En dat is weer mooi meegenomen!:) Dit voorbeeldje even ter illustratie. Als jij jouw bikini’s echt mega wilt promoten zou ik gaan voor goldfishkiss.com zij heeft absurd veel invloed met haar prachtige foto’s en vele volgers. Maar dat is slechts wat ik zie vanaf de buitenkant, ik weet niet wat voor eisen zij verder stelt;)

    Ik blijf je blog/merk volgen!
    Liefs Iris

    1. Diana zegt:

      hej iris,

      dankjewel voor je reactie!
      ik onderschat de kracht van bloggers ook zeker niet. De rede dat ik nu niet met bloggers samenwerk is gewoon simpelweg omdat het niet nodig is. ik verkoop meer dan dat ik momenteel aan kan. (heb de winkel momenteel ook even gesloten zodat ik weer wat tijd voor mezelf heb) ik verkoop mijn bikini’s via etsy. en heb me vooraf erg verdiept in SEO, wat tot resultaat geleid heeft dat ik nu op de 1e pagina sta als je op bikini’s zoekt, dus ik wordt daar al goed gevonden.. ik heb nu ook nog een andere baan erbij totdat ik verhuis naar curacao dus ik kan wel promotie gaan maken, maar als ik meer verkopen krijg, kan ik dat toch niet aan nu.
      maar mocht ik volgend jaar extra verkopen kunnen gebruiken, en het me niet lukt via social media, dan ga ik zeker met bloggers samenwerken. (wie weet contact ik haar dan wel, maar vaak vragen echt grote bloggers wel erg hoge prijzen, en die zijn niet te betalen door mij haha )
      toevallig kwam ik jouw blog laatst tegen via bloglovin, en je hebt een leuke blog!

  7. zegt:

    Wat een grappig en leuk artikel! Bloggers kunnen er inderdaad ook wat van :-).

    1. Diana zegt:

      dankjewel!

  8. zegt:

    wat hilarisch, die mailtjes. Wat goed hoe jij ermee omgaat. Ik wist nog niet dat jij een bikini lijn hebt. Super! Ik ga er zo naar kijken. Veel succes ermee.
    Liefs, Simone

    1. Diana zegt:

      ja grappig he die mailtjes. en dankje!

  9. Wendy zegt:

    Best grappig om te lezen. Zelf ben ik nog behoorlijk nieuw in de blogwereld, dus heb ik nog met geen van beiden te maken gehad. Ik denk ook niet dat ik snel iets van bedrijven zou horen, tenzij ze producten hebben die te maken hebben met ontspanning of feel good artikelen hebben, aangezien mijn blog een beetje op de kant van spanning en ontspanning en psychologie zit. Reageer je trouwens ook op die rare mailtjes? Groetjes Wendy

    1. Diana zegt:

      op dit soort berichtjes eigenlijk vrijwel nooit meer. tenzij ik me echt verveel haha.
      maar op serieuze mails reageer k wel altijd netjes.

  10. zegt:

    Heel herkenbaar! Ik had 5 jaar lang een webshop en kreeg dagelijks mails met de vraag of ik dingen gratis wilde weggeven. Het leek wel of alle 15 jarigen een fashionblog hadden. Ik reageerde er nooit meer op, haha! Ga je je bikini’s ook op curacao verkopen? Vast wel, is ideaal natuurlijk! Ze zijn heel leuk 🙂

    1. Diana zegt:

      nee idd op een gegeven moment ben je het vort zat en reageer je gewoon niet meer. kreeg je vooral van nederlandse meiden mails? ik vooral van amerikaanse en australische meiden. en idd vooral hele jonge meiden. en ik ben zeker van plan om mijn bikini’s ook in curacao aan te gaan bieden! en dankjewel 😀

  11. zegt:

    Ik vond dat artikel van Femke geniaal, maar ook leuk om het eens van deze kant te lezen!

    1. Diana zegt:

      ja vond ik ook!

  12. zegt:

    Wat ontzettend grappig om eens vanuit de andere kant de lezen. Al zijn die mailtjes met love en babe inderdaad een tikkeltje overdreven. Ik mail ook weleens bedrijven uit mezelf, en daar krijg ik 9 van de 10 keer een positieve en leuke reactie op terug wat uiteindelijk ook uitloopt op een leuke samenwerking.

    1. Diana zegt:

      ja beetje overdreven he 😉 en leuk dat je meestal positieve reacties terug krijgt!

  13. zegt:

    Haha wat een aanvragen. Leuk om te lezen. Ik vind de eis “duizenden volgers per social media kanaal” wel altijd een beetje dubbel. Aan de ene kant moet je natuurlijk ergens een grens trekken (zeker als het gaat om fashion bloggers), maar aan de andere kant: stel je hebt 5000 volgers op Facebook. Je bereikt op Facebook altijd maar een bepaald gedeelte van je volgers. Dus het aantal volgers zegt in zo’n geval niet veel, omdat het per Facebook bericht verschilt en je dus nooit maximaal bereik hebt. Tenzij je natuurlijk viral gaat ;-).

    1. Diana zegt:

      ja echt he :’)

      ik vind het zelf ook een beetje dubbel. maar toch ik als bedrijf zijnde zou wel sneller kiezen voor iemand met een groot bereik op social media. maar dan zou ik niet alleen naar volgers kijken maar ook naar de likes en reacties (liever 500 volgers met wel regelmatig reacties op de berichten dan 5000 en nooit reacties). of aan de blog zelf moet duidelijk zijn dat er veel vaste lezers zijn (door de reacties bijvoorbeeld)

  14. zegt:

    Schitterend die mailtjes! Amerikanen staan wel bekend om zo te schrijven, hoewel ik het wel wat vreemd vind dat ze een bedrijf dan zo aanspreken. Neem het maar als een complimentje op dat ze je een toffe meid vinden ;). Ik wist trouwens niet dat je een eigen bikinilijn hebt, tof dat je zoiets (en ik neem aan een droom van je) hebt kunnen realiseren! Ik heb zelf een blog, maar ik benader zelf geen bedrijven. De meeste benaderen mij of ik heb contact met een pr bureau. Blijft een gek wereldje soms he, dat blogwereldje 😉

    1. Diana zegt:

      ja idd die amerikanen hebben een grappige en errug overdreven manier van communiceren haha. ik richt me vooral op amerikanen dus op instagram doe ik er in lichte mate wel aan mee. maar zakelijk contact doe je toch niet zo :’)
      het blijft een gek wereldje ja. maar daardoor ook zeer interessant.

  15. zegt:

    Ik heb echt geen tijd om bedrijven aan te schrijven. Ik krijg wel wekelijks zo’n 3-7 verzoeken voor samenwerkingen in mijn mailbox. Daar selecteer ik er meestal een van, of soms niet eens een! Wat dat betreft ben ik echt wel kritisch.

    1. Diana zegt:

      je moet ook kritisch zijn. als ik bij mezelf kijk wat voor’n soort aanvragen ik binnen krijg (terwijl ik nog erg duidelijk op de contact pagina heb staan dat ik alleen serieuze aanbiedingen wil en beantwoord) dan zit er echt veel tussen wat echt niet op een lifestyle blog past. of bedrijven die veel te weinig tot niet willen betalen. ik denk als je alles aan zou nemen, dat je al je lezers weg zou jagen haha.

  16. zegt:

    Nou, ik ben zelf pas beginnen sturen enkele weken geleden. Ik kreeg meer en meer vragen voor samenwerkingen en toen dacht ik: hey, waarom niet zelf leuke dingen zoeken? Wie niet waagt niet wint en het is een win-win situatie als je een samenwerking kan doen met een webshop of label dat je wel ligt… In 8 van de 10 keer kreeg ik een positief antwoord. Het enige is wel… Ik heb er voor gewerkt om te komen waar ik nu ben, het punt dat ik ook wel zelf bedrijven kan aanspreken en hen iets kan aanbieden. Maar ik vind het zelf irritant mensen die andere mensen aanspreken met ‘hun’, ‘love’, ‘babe’ als je ze nog nooit gesproken hebt.

    Groetjes!!! PS: als je wil samenwe.. hahahahah just kidding 😉

    1. Diana zegt:

      ja is wel dat je zelf bedrijven kan uitkiezen als je er zelf achteraan gaat. en als je ze dan ook echt wat kan bieden dan is het een win win situatie.

      en ps, ik zal het onthouden hahaha 😉

  17. zegt:

    Je schrijft je tekst mooi neer! Leuk om te lezen.
    Ik heb een persoonlijk blog, dus heb – tot nu toe – nooit te maken met dergelijke vragen 🙂

    1. Diana zegt:

      dankjewel! 🙂

  18. Ik stuur zeker mailtjes naar bedrijven waar ik mee wil samenwerken. Ik krijg eigenlijk altijd een netjes antwoord en meestal vragen ze me naar mijn bezoekersaantallen e.d. Ik heb een keurig opgesteld ‘factsheet’ waar je precies kan zien hoeveel volgers ik heb, hoeveel bezoekers per maand e.d. Ik ben momenteel de LadyComp aan het testen, daar ben ik heel trots op en blij mee. Dat zij met mij in zee wilden gaf mij de bevestiging dat ik goed bezig ben + daar komt nog eens bij dat ik totaal achter hun product sta. (De test-periode is zo’n 2 maanden, dus nog ff wachten op de review!).

    Er zijn ook bedrijven die mij ’te klein’ vinden, of mij afwijzen omdat ik in het Engels schrijf, al heb ik voornamelijk NL bezoekers.
    Als jij ooit een blogster zoekt die jouw merk SUPERBEKEND gaat maken weet je me te vinden hahaha.
    Succes!!
    Liefs & groetjes, Eva

    1. Diana zegt:

      ik denk dat als je een nette serieuze mail stuurt je ook wel vaak antwoord krijgt. behalve misschien van beauty en modebedrijven dan, want die krijgen waarschijnlijk tientallen mailtjes per dag.

      mag ik vragen waarom je in het engels schrijft als je bijna alleen nederlandse bezoekers hebt? gewoon uit interesse 🙂
      en ik zal je onthouden haha 😉

  19. zegt:

    “Hi love” haha, hoe komt iemand erop om je mail zo te beginnen. Wel typisch Amerikaans, maar niet echt professioneel om naar bedrijven of naar iemand te sturen die je nog niet kent. Ikzelf heb nog nooit naar bedrijven gemaild voor gratis dingen. Ik ben ook nog niet zo lang bezig en daar heb ik de bezoekersaantallen nog niet voor, dus dat lijkt me niet echt reël. Wel laat ik bedrijven altijd weten als ik iets over ze schrijf/geschreven heb. Vinden ze vaak leuk om te horen en wie niet waagt, wie niet wint;-)

    1. Diana zegt:

      hej babe, ja dat vraag ik me ook af haha. t schijnt daar wel heel normaal te zijn, maar toch niet naar een bedrijf lijkt me zo…

  20. zegt:

    Ik moest wel lachen om dit artikel, maar eigenlijk vind ik zulke ‘aanvragen’ ronduit onbeschoft. Ik had geen idee dat mensen dit op deze manier doen joh. Zelf krijg ik voor mijn blog weleens gratis producten, maar ik heb er nog nooit zelf om gevraagd en dat zal ik ook nooit doen! Dan kun je ook wel bij de Albert Heijn vragen of je je spullen gratis mag, omdat je er een recept mee gaat maken voor op je blog :’) Haha, beetje kansloos.

    1. Diana zegt:

      je zou het altijd kunnen proberen bij de AH haha 😛 nee heb je, ja kun je krijgen 😉

  21. zegt:

    Hey hey,

    Wat leuk dat je eens de berichtjes van de andere kant laat zien, want bloggers zijn inderdaad ook echt niet heilig!

    Ik heb zelf nog nooit een mailtje gestuurd naar een bedrijf, want ik weet nooit zo goed hoe of wat en ik wil niet te opdringerig overkomen 😉

    Liefs Musicalmeid

    1. Diana zegt:

      hoi 🙂 ja ik dacht laat die kant ook eens zien. leek me wel interessant haha.

  22. zegt:

    Haha, ik snap echt niet dat meiden zo veel moeite willen doen voor een gratis bikini! Het is toch veel makkelijker om hem gewoon te kopen, en dan de tijd die je steekt in het mailen van bedrijven (je zal vast niet de enige zijn die ze mailen) te gebruiken voor nuttige dingen.

    Als blogger kijk ik er juist heel anders tegenaan dan deze meiden! Als een merk mijn blog zo leuk vindt dat ze een samenwerking zien zitten, dan wil ik dat best overwegen als het goed past. Maar het moet wel een toegevoegde waarde zijn voor mijn blog en natuurlijk de moeite en de tijd waard zijn (want een bedrijf verwacht soms ook weer dingen).

    Hoewel, aan de andere kant: ik ben natuurlijk geen fashion blogger. Als je een fashion blog hebt is het misschien wel een grote toegevoegde waarde om gratis kleding te krijgen (of lenen). Je kan natuurlijk niet onbeperkt nieuwe kleding blijven kopen en volgers verwachten toch wat afwisseling. Misschien dat het voor hen dan toch wel logisch is?

    1. Diana zegt:

      t zal zeker wel een toegevoegde waarde voor hun hebben ja die gratis bikini, maar ik heb er vrij weinig aan als hun bereik maar klein is. ook veel meiden die alleen instagram hebben en dan zo’n 1000 volgers en dan al gaan mailen, en zeggen dat ze mijn merk wel even op de kaart kunnen zetten.
      ik heb ook zoiets van als je hem zo geweldig vind, dan koop ‘m gewoon. maar dat zijn allemaal van die jonge meiden die alleen op gratis producten uit zijn, en daarom een instagram account of blog gestart zijn. dat straalt er gewoon vanaf.

  23. Wat grappig om te lezen! Ik had er geen idee van dat sommige bloggers en instagrammers zo hebberig over konden komen!
    Ik heb ooit een keer een amerikaans bedrijf benaderd die echt een heel apart concept hadden wat precies in mijn straatje paste en ik nog nooit eerder had gezien. Ik dacht – wie niet waagt, die niet wint! (Ik vond het trouwens wel heel moeilijk om zo’n mailtje te versturen.. Ik heb het wel 100 keer overgelezen en aangepast voordat ik met gesloten ogen op verzenden klikte haha!)
    Ik kreeg een reactie waaruit wel interesse bleek.. Ze vroegen wat mijn volgers aantallen waren (terwijl ik mijn social media links gewoon in mijn signature heb staan, maar goed..!). Toen ik mijn volgers aantallen doorgaf kreeg ik een mailtje terug waarin ze zeiden alleen samen te werken met bloggers en youtubers met een bereik van over de 100.000… Tja, dan zet ik maar weer even een stapje terug, haha..!! 😛

    1. Diana zegt:

      haha dat is wel een flink bereik wat je dan moet hebben. ik zou dat trouwens ook echt zo hebben. 100 keer overlezen en met de ogen dicht verzenden haha. terwijl sommige echt zonder blikken of blozen naar elk bedrijf verzenden.

  24. zegt:

    Net naar je bikini’s gekeken! Erg mooi. Maar ik hoef er geen gratis te krijgen hoor 😉

    1. Diana zegt:

      haha dankjewel 😀

  25. zegt:

    Errug interessant om beide kanten van het verhaal te lezen (ik heb de blog posts van Karen en Femke ook gelezen).
    Zelf benader ik niemand voor eventuele samenwerkingen, alleszins niet in commercieel opzicht. Niet dat ik daar een negatief oordeel over heb, dat moet iedere blogger voor zich weten. Omgekeerd krijg ik maar héél zelden mails van bedrijven. En de mailtjes die ik krijg, zijn niet van het uitbuiterige kaliber, als dat waar Karen en Femke het over hebben.
    Ik heb geen idee hoe dat komt. Maar mocht iemand hier dat weten, please let me know! Ik vraag me af of ik iets verkeerds doe, of doe ik het nou juist heel goed? Ik bedoel: zouden ze me niet durven te benaderen met die onzin omdat ze van te voren al inschatten dat ik daar niet aan doe?
    Ik vind je bikini’s trouwens erg leuk. Ik heb een soortgelijke tic als jij: een zwak voor bikini’s en badpakken (maar ook voor riemen).

    1. Diana zegt:

      haha ben blij dat je dat soort mailtjes niet krijgt.

      ik kreeg nu net nog een herinnering, want ik had niet geantwoord of ik een artikel over mannenoverhemden wilde schrijven in ruil voor sokken. sorry hoor, maar daar wil je je tijd echt niet aan verspillen haha. ik heb het zelfs op mijn contact pagina staan dat ik alleen serieuze mailtjes antwoord, dus tja.

      en dankjewel! leuk, nog iemand met een bikini tik haha. t scheelt mij veel geld nu ik ze zelf maak haha. terwijl ik 50 euro voor een spijkerbroek veel vind, kon ik zo een paar honderd aan een bikini uitgeven. oeps.

  26. zegt:

    Ja hoor, als ik een merk zie dat ik interessant vind en wat zou kunnen passen bij de doelgroep doe ik dat zeker. Waarin ik ook aangeef dat we graag producten eerst testen, de kwaliteit kunnen zien etc. Ik noem duidelijk onze bezoekersaantallen en wat we kunnen betekenen. Naar mijn mening – als online content marketeer, en dus wel met enige kennis van mediawaarde – stuur ik in elk geval reële mailtjes. Niet altijd met succes, maar over het algemeen heel erg positieve reacties. Kwestie van goed brengen denk ik.

    1. Diana zegt:

      hoe je het brengt is zeker belangrijk ja. met ‘hej babe’ wordt je denk ik door niemand serieus genomen haha.

      1. zegt:

        Als Amerikaanse blogger zou je je vast vereerd voelen haha

  27. zegt:

    Wat grappig om te lezen! Ik snap dat zulke aanvragen nogal vervelend kunnen zijn haha

    1. Diana zegt:

      ja zeker als je ze vaak krijgt haha. maar nu ik social media niet meer gebruik valt het wel mee hoor.

  28. zegt:

    Aii dat lijkt me erg vervelend inderdaad. Als ik wat gratis wil hebben doe ik wel mee met win acties haha .
    Zelf zou ik geen bedrijf benaderen voor gratis spullen . Als ze zelf een mail sturen of ik interesse heb prima maar anders niet .
    Al gaat het er in het buitenland inderdaad wel anders aan toe. Daar sturen fans zelfs zelf dure producten naar bloggers toe en is het ook de normaalste zaak van de wereld om zelf om gratis spullen te vragen.

    1. Diana zegt:

      misschien winnen ze nooit en doen ze t daarom 😉 nee, opzich niets mis met zelf achter bedrijven aan gaan, maar kom dan wel met een serieuze mail en een reëel bereik. deze meiden lopen alleen maar te vissen op gratis spul.

  29. zegt:

    Geeft een duidelijk beeld dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang wil zetten. En ’t liefst gratis ook!

    Ik heb zelf nog nooit een bedrijf benaderd voor een samenwerking. Daar heb ik destijds mijn blog ook niet voor opgezet. En ik heb de guts er niet voor haha
    Ik voel me daarentegen wel vereerd als ik benaderd wordt.

    1. Diana zegt:

      ik vind het ook altijd heel leuk als ik benaderd wordt. en mss moet ik in de toekomst ook wel bedrijven gaan benaderen, maar ik durf het niet zo goed haha. vooral omdat ik er zelf ook een beetje moe van wordt. 1 keer gedaan (met wat hulp haha), en kreeg wel een positieve reactie terug.

  30. zegt:

    Heel heel heel soms stuur ik zelf een mailtje.
    Maar ik overdrijf nooit en ik ben altijd eerlijk in hoe of wat.
    Geloof dat ik meestal geen reactie krijg, dat vind ik dan wel jammer.
    Want ook op mailtjes die ik zelf irritant vind of te belachelijk voor woorden reageer ik..

    1. Diana zegt:

      eerlijkheid vind ik ook heel belangrijk. anders val je op een gegeven moment toch wel door de mand. al vraag ik me af of die meiden dat erg zouden vinden. ze hebben immers hun gratis spul toch al.

      dat ze niet terug mailen snap ik dan wel weer heel goed. als ik al zoveel mailtjes kreeg, hoeveel moet een groter bedrijf er dan wel niet krijgen. ze kunnen slecht iemand aan gaan nemen om hele dag bloggers af te wijzen .ik mail trouwens stomme voorstellen ook niet terug. (maar dat heb ik ook op mijn contact pagina staan haha)

  31. zegt:

    Hahaha, hilarisch 😀

    Het gebeurt dat ik bedrijven mail en een samenwerkingsvoorstel doe, maar dan is dit heel concreet voorstel mbt een artikel dat gepland staat. Mijn laatste artikel was bijvoorbeeld over kinderen die verloren lopen op het strand. Tijdens het schrijven van dit artikel dacht ik “zou het niet fijn zijn als ik een verdwaalbandje kon uitlichten + eventueel weggeven”.

    Ik mailde een bedrijf dat verdwaalbandjes ontwerpt en had meteen een mooie samenwerking te pakken.

    Ik ben érg kieskeurig op samenwerkingen en benader bedrijven liever zelf, dan omgekeerd… omdat ik dan zeker ben dat het product 100% aansluit bij mn doelgroep.

    1. Diana zegt:

      ja op die manier kan jij ook iets voor het bedrijf betekenen. en dan vind ik het meer dan terecht dat je mailt. zo’n bedrijf weet waarschijnlijk niet eens van jouw bestaan af, dus is waarschijnlijk ook wel blij dan dat jij contact zoekt. dan is het een win-win situatie.

  32. zegt:

    Leuk om het ook eens van de andere kant te belichten :). Ik kan me voorstellen dat veel bloggers behoorlijk rare mailtjes kunnen sturen aan bedrijven en dat bedrijven dit ook wel eens heel erg vervelend vinden. Ik benader heel soms wel eens zelf een bedrijf voor een samenwerking als ik erg enthousiast ben over het product en het graag wil delen in een artikel. Meestal wordt daar heel positief op gereageerd, maar ik stuur dan ook een vriendelijk en (hoop ik) professioneel mailtje in plaats van bovenstaande voorbeelden ;).

    1. Diana zegt:

      haha ja bovenstaande mailtjes zijn niet heel professioneel. hey babe :’) dat kan toch niet haha.

  33. zegt:

    Hahhaa geweldig, sommige mails met vragen zijn gewoon grappig. Ik kan me voorstellen dat het als bedrijf soms heel lastig is om altijd maar aardig op dit soort verzoeken te reageren. Ik mail eigenlijk nooit bedrijven zelf. Heb het een keer gedaan, omdat ik er zeker van was dat we iets voor elkaar konden betekenen (en dat vond dat bedrijf dus ook).

    1. Diana zegt:

      op dit soort berichtjes reageerde ik vaak ook niet. alleen op wel serieuze mailtjes antwoordde ik. ow en de fotograaf heb ik natuurlijk ook beantwoord. maar toen ik vroeg of die m’n vliegticket wilde betalen kreeg ik geen berichtje meer terug 🙁

  34. zegt:

    Nou dat ze vragen om model te zijn voor jouw bikini’s, dat is alleen maar goed toch! Kan je alleen maar als eer zien 😀

    1. Diana zegt:

      ja joh bij de eerste rende ik ook een rondje door het huis 😛 . woehoee iemand die mijn bikini’s zo leuk vind dat ze wil promoten. maar zodra deze berichtjes dagelijks binnen komen is de lol er heel snel vanaf hoor haha. vooral als ruim de helft een laag bereik of duidelijk gekochte volgers heeft.

  35. zegt:

    Haha lol! Ik mail nu eigenlijk nog geen bedrijven. Ik vind dat ik nog niet genoeg volgers heb via de social media kanalen. Maar misschien in de toekomst.. Je moet eigenlijk 10k en meer volgers hebben via IG wil het iets uithalen denk ik hoor.
    X Wilmke

    1. Diana zegt:

      ik zelf heb ook nog maar weinig volgers via social media. en dat wordt de laatste tijd toch steeds belangrijker. ik heb vooral het idee dat bij fashionbloggers het belangrijk is om een mega bereik op istagram te hebben. met mijn blog is instagram denk ik minder belangrijk. ik ga me proberen te focussen op facebook nu. denk dat mijn doelgroep meer daar zit.

  36. zegt:

    Haha ik snap helemaal wat je bedoel, lijk me ook erg lachwekkend soms, ik denk dat je alleen niet naar alle cijfertjes moet kijken. Ik heb zelf ook iets van 2000 instagram volgens en gemiddeld maar 80 likes en ze zijn echt niet gekocht haha ! Ook heb ik volgens mij echt vrij weinig volgers op bloglovin maar maandelijks wel een leuk aantal bezoekers ! Lastig dus .. Maar een leuk stuk, leuk geschreven !

    1. Diana zegt:

      maar 10K met 1 tot 5 likes is wel wat anders dan 2K met 80 likes hè haha. en dankjewel.

  37. zegt:

    Ik vond jezelf uitnodigen voor een feestje al brutaal, maar deze dames zijn echt alleen maar uit op gratis goodies. Wat slecht dat het gewoon grappig is haha!

    1. Diana zegt:

      haha dat is ook brutaal. maar dit idd ook. t straalt er gewoon vanaf dat ze alleen maar gratis goodies willen.

  38. zegt:

    Grappig dat je deze kant ook eens verteld! Ik wist dat helemaal niet zo op deze manier. Moet zeggen dat ik wel eens (sinds ik een beetje bereik heb) een aantal bedrijven heb gemaild met het idee ‘nee heb ik, ja kan ik krijgen’, maar zoiets moet wel realistisch zijn en alleen bij producten waarvan ik denk; die passen écht bij mij en mijn blog. Zal ook nooit meer vragen dan mijn blog waard is. Dacht in het begin; dat lukt mij noooit, maar kreeg uiteindelijk wel positieve reacties!

    1. Diana zegt:

      ja ik dacht ik laat deze kant ook eens zien. want je hoort altijd wel dat bedrijven stomme mailtjes kunnen sturen. maar bloggers kunnen er ook wat van haha. en ik vind niets mis met zelf een bedrijf benaderen, maar de manier waarop is wel belangrijk. ‘hi babe’ lijkt me nu niet de beste benadering haha.

  39. Hee, en wat vindt je van ruil diensten (lijkt mij heel interresant hoe je daarover denkt)
    Bijvoorbeeld: ik doe een banner van een blog op mijn blog en die andere een banner van mijn blog.
    Ik dat raar of juist goed?

    Groetjes

    1. Diana zegt:

      naja, als jullie dat allebei prima vinden lekker doen zou ik zeggen. ik vind zelf banners niet super mooi, dus ik zou het niet zo snel doen.

  40. zegt:

    Leuk om een keer de andere kant van het verhaal te lezen! Ik ben nu trouwens wel benieuwd naar je bikini’s.

    1. Diana zegt:

      dankje, klik op de banner in mijn sidebar en je komt op mijn site. 🙂

  41. zegt:

    Goed artikel al vind ik het niet helemaal waar wat je zegt. Als je 8 bloglovin’ volgers hebt maar je wel heel veel volgers hebt op instagram, facebook en ook interactie met de lezer dan is het prima. Niet iedereen heeft een bloglovin account die jouw blog leest 😉 Snap je punt overigens wel hoor maar het kan ook wel eens anders zijn!